torsdag 2. desember 2010

02.12 Øy på jordet


Litt lettere å trene på ettermiddagen etter at det kom snø faktisk - blir jo litt lysere.

Tok en økt med Carmen på ut og stopp i dag. Et av jordene i nærheten har en fin liten ”øy” midt på; - noe som selvsagt kan utnyttes i treninga.

Jeg gikk ut sammen med Carmen og la igjen noen dummyer på øya. Så sendte jeg henne ut til det ble tomt, og sendte henne på nytt mot det tomme området. Idet hun sprang ut kasta jeg en dummy som landa midtveis mellom øya og meg, og som Carmen ikke registrerte.

Så lot jeg henne lete litt der ute før jeg blåste stopp. Bra! Og innkalling, med stopp på vei hjem, og nærsøk. Det gikk kjempefint, faktisk!

Tok også en økt med fremmadsending mot øya hvor vi flyttet oss rundt ift. hvor jeg sendte henne fra. Dette er et tillit-byggingsprosjekt. Carmen holder på å lære at hun kan stole på å finne noe hvis hun går dit jeg peker, stopper når jeg sier det og leter når jeg sier det. GØY!

På kvelden ble det nok en tur til Råde; - denne gangen for å planlegge skogdagen på introtreningen. Nok en gang fikk Carmen være med inn og sove i Biabeden sin.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar