onsdag 22. desember 2010

22.12 Kuldegrader og mørke


Brrrrrrrrrrr! Nå har det faktisk vært kuldegrader siden midten av november. Og til dels flere enn 10 av dem. I dag var det minus 22 da jeg stod opp.

Også er det jo mørkt de timene en ikke er på jobb. MEN natt til i dag nådde jorda det punktet av sin bane rundt sola hvor den nordlige halvkule heller lengst bort fra sola. Vi har hatt vår mørkeste dag, folkens. Fra i dag går vi mot lysere tider - johoooooooooooo!

Carmen var en tur på tredemølla igjen i kveld. Holdt på ca 20 minutter, og var vel oppe i ca 10 km/t. Dette var første gang jeg så at hun i korte perioder utelukkende var opptatt av å være i bevegelse, altså uten å være så fokusert på godbiten. Jeg prøver jo å være litt nøye med når jeg belønner henne. Det er mest belønning når hun holder seg midt på båndet, har blikket framover (ikke på meg), og ikke glefser etter godbiten.

Og alt dette begynner vel å falle på plass hos henne, pluss at hun nok begynner å like rett og slett det å kunne bevege seg. Noen egentlig traving er det ikke snakk om foreløpig, bare veldig rask gange.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar