tirsdag 13. oktober 2015

13.10 Ganske bra trening med begge to

















Det er om å gjøre å benytte dagslyset som er igjen etter jobb nå for tiden, disse stakkars ukene før vi stiller klokka, og det liksom er helt slutt på håpet om ettermiddagsøkter med jakttrening.

Fortsatt er det vakkert vær, og det ble en økt på jordet med begge hundene med. De fikk gå litt fot annenhver gang. Så prøvde jeg noe av det samme som igår - la ut et nærsøk. Fikk Petra til å sitte midt i det. Kasta forstyrrelse på utsiden og ba henne nørsøke. Det gikk akkurat like fint som igår. Jeg må finne en måte å utvikle denne øvelsen videre på....

Videre la jeg igjen på en av øyene og gikk lenger og lenger fra og sendte tilbake. Tror nok vi var 300 meter unna på det lengste. Begge to hadde høy motivasjon for å løpe tilbake i dag. Carmen husker vel hva som skjedde her om dagen, når hun nølte og Petra knalla på Carmens oppgave.

Jeg flytta område og tok nok en runde med tilbakesending. Prøvde på slutten å sende Carmen til den ene gjenværende apporten på ytterkanten av øya. Og etterpå sendte jeg Petra rett fram der jeg sist hadde lagt ut området. Petra klarte seg fint selv om hun nettopp hadde sett Carmen løpe et annet sted.

For øvrig fikk Petra prøvd seg med både “ut”, “back” og sidedirigering mot det samme området.


Vi avslutta med en sykkeltur i skumringen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar