tirsdag 19. januar 2010

19.01 Mindre hoste

Jeg tror tablettene hjelper! I tillegg har jeg funnet fram Bettys gamle sele og tenker å bruke den mest mulig og unngå halsbåndet mest mulig de nærmeste dagene. Selen har jeg stilt inn slik at den er veldig romslig rundt halsen, men stram rundt den bakre delen av brystkassa. På den måten får hun ikke noe trykk på halsen om hun skulle finne på å dra i båndet (noe hun nesten aldri gjør selvsagt?!J)

På ettermiddagen gikk vi tur med selen, Hun hadde det litt travelt i begynnelsen, men så senket den store roen seg. Og hun gikk bemerkelsesverdig vakkert ved siden av meg. Uten å snuse. Uten å dra. Bare skred framover, omtrent som hun skulle gått løs. YES! Det er dette jeg vil ha.

På kvelden dro vi på trening i Follo Brukshundklubb i Ski. Helt suveren trening for Carmen. Møtesituasjoner. Kontakttrening. Fot. Innkalling.

Vi hadde blant annet en øvelse da vi stod i ring og én og én ekvipasje skulle gå i sikk-sakk mellom de andre ekvipasjene. Carmen var kjempeflink til å gå jaktfot, tett forbi de andre hundene, - hun fulgte meg kjempeflott. Litt morsomt da instruktøren kommenterte at hun jo fulgte meg fint, men hun så jo nesten ikke på meg. Jeg kunne da forklare at det var nettopp det som var meningen. Og at det var av samme årsak (jaktfokus) at jeg trente kontakt med hunden sittende foran meg.

Innkallingen var som vanlig superkjapp, og med litt ”voldsom” hjemkomst. Ja, Carmen har fortsatt kengurugener…

Disse treningene kommer jeg til å fortsette å dra på. Det er akkurat det Carmen trenger. Lydighet, lydighet og mer lydighet, og miljøtrening. Flott! Også så deilig at det bare er få km unna!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar