mandag 18. januar 2010

18.01 Fortsatt hoste

I dag tok jeg Carmen med til dyreklinkikken. Jeg har hørt om så mange hunder i miljøet som har fått både lungebetennelse og bronkitt etter kennelhosten; - virker som det har vært uvanlig mange som har fått ettersykdommer etter denne epidemien. Greit å få utelukka det, tenkte jeg.

Heldigvis kunne ikke kollegaen min høre noen tegn til dypere luftveisinfeksjon, - Carmen har ”bare” en irritasjon i halsen etter kennelhosten. Ikke mye annet å gjøre enn å vente på at det skal gå over og prøve å unngå å provosere fram hosten. Tilstrebe at hun hoster minst mulig.

Så nå starter vi på hostemedisin med kodein; - varseltrekant på - som betyr at Carmen ikke kan kjøre bil ;-)! Dessuten kan hun bli litt sløv (med andre ord litt mer ”vanlig”, kanskje?)

På kvelden fikk Carmen og jeg middagsgjest. Veldig trivelig besøk med god mat og god rødvin! Som vanlig oppførte Carmen seg helt eksemplarisk når det er folk på besøk, rolig og grei.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar