onsdag 13. januar 2010

13.01 9 måneder og unghund


Dermed var det gjort - den lille svarte er ikke valp lenger, men unghund.

Jeg henta henne etter feriekolonibesøket i dag. Snodig å observere henne i hagen. Hun pleier jo å springe rundt noe voldsomt, grave i snøhauger, hoppe og sprette. Nå tusla hun rundt i behagelig tempo. Tydelig at hun hadde fått mye fysisk aktivisering, lekt med de andre hundene og ikke hadde behov for å rase rundt.

Ååå - jeg har lyst på en hund til!

Unghund, ja - det høres fryktelig og skremmende seriøst ut… Og om litt over en uke er det valpetreff. Om litt over 2 uker er det jaktcup. Også er det vinter og treningstørke, lite felles som skjer.

Jeg synes Carmen er litt ”fjern” om dagen. Lurer på om løpetida nærmer seg. Observerte at hun red på Emma da jeg henta henne. Og ute på tur synes jeg hun er ekstremt opptatt av lukter etter andre hunder - mye mer enn hun har pleid å være. Litt mindre ”hjemme” liksom.

Tar med et par av Kari sine bilder i dag også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar