mandag 2. oktober 2023

02.10 Livmorbetennelse

 


Joy er sliten og trøtt etter dagens strabaser. Ikke bare bare å ha livmorbetennelse og gjennomgå en bukoperasjon. Men, nå er det betente inventaret fjerna, og pasienten sover tungt. Det var akkurat så vidt hun ville ha kveldsmat – noe som aldri har hendt før i de snart to årene hun har bodd hos meg.

Ifølge kirurgen så livmora slett ikke bra ut, mye puss og sterkt fortykka vegg. Ganske utrolig at Joy var så lite allment påkjent (ingen feber). Jeg har ikke merka at hun var syk før i går, da hun hadde utflod. Hun har hatt normal matlyst (en labrador skal være veldig syk før den forsvinner), og det har vært full fart på tur som vanlig. Det eneste spesielle, når jeg tenker tilbake på de siste ukene, er at hun kanskje har vært litt stiv i bakparten. Jeg hadde tenkt jeg skulle ta en tur til kiropraktor. Nå lurer jeg på om det kan ha vært magesmerter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar