mandag 20. juli 2020

20.07 Mandag i Hemsedal



Lillegutt på 5 måneder er vant til å sove på eget rom hjemme, og det går strålende (fram til sånn ca 05.40). Jeg var naiv nok til å tro at han enkelt kunne overføre den kompetansen til et vilt fremmed rom og hadde optimistisk planlagt at han skulle få ha eget rom i første etasje i leiligheten. De høylydte protestene i 23-tida igår kveld tilsa at han ville vekke alle som prøvde å sove, så planene måtte gjøres om i all hast. Siden det ville medføre veldig mye bråk å fjerne alle kompostgrindene jeg hadde “polstra” rommet hans med, ble alternativet å ta med valpen opp i andre etasje til soverommet mitt der.

Men, kunne han klare å gå opp den ekstremt bratte trappa? Ikke noe problem, sa Peder. Han sov dessuten fredelig gjennom natta, når han altså fikk være på samme rom som meg. Var litt spent i dag tidlig på om han klarte å gå ned trappa. Det viste seg at det heller ikke var noe problem. Ingen av tispene mine har klart å gå i sånne trapper.












Jeg var så heldig at jeg fikk være med som observatør på kurs idag, så formiddagen ble tilbragt med 6 AK-ekvipasjer og instruktør Roar, mens Peder tok formiddagsluren i bilen. Heldigvis for fotografen var det med et par gule hunder på kurset.





Ellers er det tøff miljløtrening for Peder å bo på hytte sammen med Tones to voksne tisper. Særlig den yngste av dem setter Peder sånn på plass at han faktisk har tissa på seg i forskrekkelse. Ikke så lett å finne roen, men til slutt måtte han kapitulere i biabedden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar