onsdag 1. juli 2020

01.07 Ingen sak å snu til høyre






Etter litt innkjøringsproblemer har Peder nå skjønt at det er like lett å snu til høyre som til venstre. Ikke noe problem over terrengskifte heller.

Idag testa jeg ut i skogen over en bekk. Selv om broa over var like i nærheten gikk han fint rett over bekken etter å ha snudd til høyre. Det som altså var så vanskelig for en uke siden.

Hva gjorde jeg for å få det til? Jeg fikk jo mange gode råd. Det var nok husveggen og nesten-kolisjonen som gjorde susen. Og så litt mengdetrening på veldig nært hold. Og nå kan han snu den veien jeg viser, hurra.

Ellers fikk vi trent litt ro ved en barnehage og på teppe i skogen.


Vel hjemme igjen var det fint hagevær. Ikke hetebølge og ikke styrtregn. Men.... for andre gang på under en uke gravde Peder opp et stort hull i plenen - på akkurat samme sted som sist. Mens jeg var opptatt med noen planter i en annen del av hagen. Sånn går det når den tobente ikke følger med.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar