søndag 12. juli 2020

10.07 Fremmadsending gjennom buskas







Carmen får daglige skogturer, det blir ingen sykling for tiden, siden hun ikke er helt bra i kroppen. Men, hun ser ut til å storkose seg med tur og noen enkle markeringer.

Idag starta jeg opp med å teste den utvida matskål-godbit-fremmadsendingen. Fant et egna område med glissen vegetasjon, høy nok til at skåla ikke syntes på noen meters avstand.

Peder fikk først løpe rett fram i den retningen jeg hadde gått og lagt ut. Så la jeg ut ny godbit mens Peder fikk sitt og bli. Så forflytta vi oss sideveis, sånn at jeg sendte ham fra et nytt sted til samme mål. Gjentok dette fra flere steder, sånn at jeg flytta meg i en sirkel og sendte fra stadig nye retninger. En artig måte å lære ham å stole på signaler.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar