lørdag 6. juli 2019

18.06 Jaktcup post 2




Ja, så ble det omsider en konkurranse på Tora, da. Jeg var spent på hvordan det skulle gå. Høyløpsk (dag 13), lite apporteringstrening i det siste og langt ifra i mål på den nye treningsformen på fot.

Hun var veldig heit – noe som gav seg utslag i opptil flere æresrunder rundt foten på første markering, samt for dårlig fot på vei bort til neste markeringskast. Dummyene fant hun forholdsvis fort i den høye vegetasjonen. Men ingen knalling eller lyd.

Du verden så annerledes hun er som unghund sammenligna med Carmen. Carmen var mer av typen «unnskyld at jeg er til» og ville aldri finne på å gjøre noe annet enn rett hjem og avlevere, og selvsagt gå pent ved siden av meg. Ja, jeg kunne vel strengt tatt starte Carmen i BK uten å kunne skryte av at jeg hadde lært henne noe som helst av det hun presterte – det var stort sett de naturlige egenskapene som kom til uttrykk.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar