tirsdag 13. september 2016

11.09 Fortsatt upløyd jorde














Med gårsdagens erfaring bestemte jeg meg for å ta med noen 1kg dummyer ut på jordet.

Det var i hovedsak Petra som fikk apportere mens Carmen satt oppbundet og så på. Jeg la ut områder i forskjellige retninger, og trente fot og sitt og bli med Petra på de linjene jeg la ut til hvert enkelt sted.

Det er nok lurt å trene med tunge/store apporter med Petra, sånn at hun skjerper seg når det gjelder grep.


Ellers var det interessant å observere at Carmen fikk såpass mye stress i seg og var så frista til å spise gress der hun satt bundet opp at jeg klarte å få fram atferden da jeg til slutt gikk fot med henne. Og dermed også fikk muligheten til å korrigere. Oppskriften her er tydeligvis at hun må se på at jeg jobber med Petra.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar