onsdag 24. desember 2014

23.12 Dagen før dagen



Pasienten fikk være med på jobben i dag. Som vanlig syntes hun det var helt storveis og tok gladelig imot all kos hun kunne få av folk som passerte kontoret mitt. Det virker ikke som hun har vondt i såret, hun har ikke kommet med noen flere lyder etter i går kveld.


 





Hjemme var det tid for pynting av juletre, men først måtte det monteres - trinn for trinn. Og, ja da, jeg VET at det ikke er "korrekt" med plastjuletre. Men, ikke alle har en familie å dra på "juletrehogst" med eller noen til å hjelpe seg å sette et ordentlig grantre rett i foten (denne "operasjonen" er mye enklere med plasttre). Selv et plasttre krever ommøblering når en bor på 70 kvm, men det er ikke så farlig om det kommer inntil møbler og gardiner. Ingen kvaeflekker.

Det ble altså ingen aktivisering av hunder i dag, kun klargjøring av heimen til jul. Akkurat dette med aktivisering er en nøtt framover, så lenge Petra går med sting. At HUN må ta det veldig med ro er det selvsagt ingen tvil om. Jeg ser for meg at hun ikke kan gå løs i det hele tatt. Vet jo av erfaring at om hun ikke har fått løpt løs på en dag eller to, så er det veldig mye ”futt” som skal ut.

Men, verre er det hva jeg skal gjøre med Carmen. Vet ikke riktig enda om det er trygt å gå fra Petra hjemme i bodyen sin. Foreløpig er hun riktignok veldig lite interessert i såret sitt. Det funka til og med bra å ta bodyen i vaskemaskin og tørketrommel (det gikk jo et par-tre timer) og la henne gå helt ”naken”. Hun gjorde ikke noe forsøk på å vaske seg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar