fredag 28. januar 2022

28.01 Joy blir min

 


Velkommen til 7 år gamle Willowridge Four of Joy. ❤🥰😍 (Bilde tatt av forrige eier.)

Jeg var tydeligvis veldig snill i 2021, for mitt store juleønske har blitt oppfylt. Forrige helg var jeg altså i Sverige og hentet hjem Joy «på prøve». Alle beskrivelser jeg hadde fått av henne på forhånd viste seg raskt å stemme. Så, det var fort gjort å bli ferdig med prøvetida.

Hun har de siste dagene vært med på mange møter med fremmede. Alle slike møter med nye folk, hunder og steder har hun tatt på strak pote. Dessuten ser det ut som Carmen har godkjent henne – i hvert fall er det første gang siden Petra at Carmen frivillig ligger i samme biabed som samboeren. Ute på tur tusler de to voksne damene sammen.

Jeg synes det er helt fantastisk hvor tilpasningsdyktige disse firbente er, spesielt de som har mye trygghet selvsagt. Tenk at jeg bare kan ta med meg en helt fremmed hund og etter få dager delta på fellestrening, og hunden gjør som jeg sier, går fantastisk fot og er med meg som vi alltid skulle hørt sammen. ❤❤

Joy har flere søsken som er jaktchampions. Hun har tidligere blitt stilt på jaktprøve og har dessuten mye erfaring som jakthund. Så, tanken er å trene apportering med henne, delta på kurs og via hunden få tilgang til de hyggelige sosiale arenaene jeg setter så stor pris på. Med en snill og trygg hund er det jo enkelt å møte opp på disse arenaene. 🙂


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar