søndag 9. januar 2022

06.01 Vekk med julepynten

 





Nisser vs. engler – den årlige konkurransen ifm at jula pakkes bort og plasseres i eskene sine i boden. Nok en gang vant nissene (69 stk) over englene (39 stk). En slags symbolikk i dette kanskje?

Jeg liker å ha egne tradisjoner og nyter friheten til å utforme min egen pynting av heimen, Hos med er det ikke én dato for når det pyntes og én dato fir når pynten pakkes bort. Alt skjer i etapper. Dessuten har jeg definert adventsstart til 0. søndag ig advent, så går det an å få mer lys i triste november. Og ikke minst er det snakk om å ta praktiske hensyn avhengig av hva annet jeg har å gjøre. Det er jo ganske tidkrevende å ta fram og pakke bort når en har så mye julepynt og utebelysning som jeg har.

Det er så fint at vi kan kose oss med jula på hver våre måter, enten vi liker eller ikke liker julepynt. For meg er pyntingen en strategi for å holde ut og komme gjennom november og desember. I januar begynner jeg å se fram mot våren og telle ned til min egendefinerte vår-start, 1. mars.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar