søndag 30. september 2018

29.09 Tora trener vann og søk

















Jeg måtte jo teste ut idag og gårsdagens klarhet vedvarte. Dermed gikk vi til dammen på nytt. Det var rett og slett artig å observere Tora. Jeg la ut dummy og lot henne løpe løs på veien rundt. Hun var kjempeivrig etter å komme seg til utsendingsplassen og venta på meg der. Så lot hun seg sende helt over vann og tok vannveien hjem. Flott, - da lærte hun noe igår.

Ellers er hun rett og slett veldig glad i å være ute i vannet. Hun går gjerne uti og bare står der, evt drikker litt.

Noe annet jeg har begynt med er å legge ut feltsøk med flere små dummyer. Dette synes hun også er kjempegøy. For sikker hets skyld binder jeg henne mens jeg går og tråkker felt og legger ut.

Hun er kjempeflink til å følge opp vitring og leter flott gjennom området. Og du verden så kjapp hun er med å hente alle sammen. Jeg må nok begynne å gjøre det enda vanskeligere. Og det er ikke sikkert jeg skal fortsette med å legge ut så mange. Men, det er jo greit at hun får trent på at det er flere der ute og at jeg ser hun har forståelse for at hun skal lete på nyt og på nytt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar