torsdag 27. september 2018

25.09 Blomster i hagen












Akkurat som ifjor er denne tiden av året prega av ambivalens når det gjelder mine ønsker om været. På den ene siden er det fantastisk med disse «crispy» høstdagene med klart vær - som altså gir fare for nattefrost. Samtidig er jeg hele tiden bekymra for at de flotte blomstene mine skal fryse ihel.

Begoniane mine blir jo bare finere og finere - de har vokst masse de siste ukene, i motsetning til hva de gjorde i sommer under hetebølgen. Hortensiaene står også fortsatt kjempefint.

Jeg følger med på Yr og hjelper til med å pakke inn hortensia i strie og liggeunderlag og flytte begina inn i boden.

Flittig Lise og blomkarse måtte gi tapt i natt, på tross av innpakking, men de andre overlevde.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar