søndag 15. juli 2018

12.07 Tora og torden




I dag har jeg fått sjekka ut at Tora passer til navnet sitt. Hun opplevde sitt første tordenvær i dag.

De hadde riktignok først meldt om lyn, torden og masse nedbør på Yr, men ingenting skjedde i løpet av dagen og en ny sjekk viste at det var avlyst. Jeg dro derfor optimistisk avgårde til vannet «mitt», hvor planen var en apporterings/svømmeøkt med de to voksne. Og så skogtur innlagt «sitte på teppet og lese mens valpen sovner»-trening.

Planen ble endra, for å si det sånn. Dunder og brak, lyn og øsregn. Det kjente ikke lurt å sende noen hund ut på vann. Så det ble trening i skogen med de voksne i steden.

Tora var fredelig i bilen selv om det braka og lyna. Og ute i skogen var hun rett og slett totalt likegyldig til det voldsomme tordenværet.

Vi fant en skikkelig dyp og bred grøft, uttørka for vann, ogTora fikk prøvd seg på sin første skråsending. Det synes jeg hun klarte bra. Først sitt og bli mens jeg gikk på skrå over og la ut tennisball. Så rituale og utsending. Tilbake og mye skryt rundt meg. Så avlevering.

Tora passer til navnet sitt. Opplevde sitt første tordevær og øsende regnvær i dag. Helt ubesværa. Syntes det var akkurat like greit som i oppholdsvær å trene i skogen på stopp, bli og søk. Også prøvde vi noe helt nytt - skråsending over bred grøft.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar