søndag 18. desember 2011

16.12 Høyre og venstre


Planen for ettermiddagen var en lang tur på veien langs jernbanen. Hadde gleda meg til endelig å kunne gå litt langt med Carmen. MEN, det prosjektet måtte jeg bare gi opp, - det var jo speilblank is på veien.

Dermed var det bare å snu og finne på noe annet. Jeg tok meg en tur på den tidligere sykkelrunden vår. Og DEN skogsveien var heldigvis fri for is. Dessuten er den opplyst og det ligger et jorde langs veien. Dermed går det fint å trene jakt, i hvert fall så lenge det ikke dukker opp for mange joggere og hunder.

Jeg bestemte meg for å prøve noe jeg aldri har gjort før med Carmen; - sjekke ut om hun egentlig forstår ordene høyre og venstre. Dermed satte jeg henne foran meg og la ut en dummy på hver side. Så stod jeg med hendene på ryggen og kommanderte ”høyre” eller ”venstre”. La også ut en bak henne etter hvert. Hun gikk i riktig retning HVER gang! MEN, ”ut” skjønte hun ikke, da måtte jeg hjelpe til med hånden.

Ble riktig så imponert over henne, hadde ikke regnet med at hun skjønte ordene så godt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar