søndag 16. april 2023

15.04 Nytt treningsområde og Star Wars konsert

 


Oppholdsvær og fridag – og dermed mulighet til litt av hvert. Jeg tok med Clara til den store drenerte myra sentralt i Ås. Det er vel en drøy uke siden siste jeg var der, og da var det fortsatt mye snø og is igjen på stiene. Veldig mye hadde smelta nå og Clara og jeg fikk en fin tur. Det er litt urskogaktig der, med gamle nedfallstrær og mye det går an å få Clara til å klatre/hoppe over eller krype under, - eller balansere på.

 





Turen med Joy gikk til den delen av den store skogs-stolpeløypa jeg ikke hadde tatt enda. Egentlig lurte jeg på om jeg kunne rekke hele, men siden jeg gikk litt ut av løypenettet ble det isteden en oppdagelse av et fantastisk gammelt hogstfelt. Virkelig et treningsområde å komme tilbake til, men Joy fikk prøvd seg på noen markeringer og dirigeringer. Så, fikk det heller være at vi ikke fikk tid til den siste stolpen.

På kvelden var det nok en gang tid for å plassere Clara hos en hundevakt – en annen enn på tirsdag. Synes det er fint at Clara kan få litt av denne type miljøtrening også. Denne kvelden var hun et sted med to labradorer, en katt og noen rotter. Mye spennende, altså – og katten ble hun visstnok litt opprørt over. Hun har jo forholdt seg ganske kult med katter hun har sett på andre siden av gjerdet når hun er ute i hagen her. Ble kanskje litt annerledes når den var inne.

 






Og jeg – ja, jeg var nok en gang på Oslo-tur med nevøen min. Årets julegave-opplevelsesgave denne gangen. Som i fjor var vi på Starwars in concert på Oslo Spektrum – med symfoniorkester som spilte filmmusikken mens de viste filmen. En fantastisk opplevelse.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar