søndag 16. april 2023

14.04 Mer stolpejakt på Ås

 







Jeg holder stadig vekk på med litt stolpejakt i nærområdet. I dag var status at jeg hadde et par stolper igjen på et av kartene i sentrale Ås. Dermed parkerte jeg bilen og gikk separate turer kombinert med trening med hver av hundene.

Clara får trene masse innkalling, innganger, sitt foran og følge når jeg rygger – som «avbrudd» til at hun tusler rundt på skogsstien. Så skryter jeg av henne når hun velger å gå ved siden av meg, men belønner kun med godbit når vi møter folk. Det siste er mer en trening på passering enn fot-posisjon.

Ellers har vi begynt med søkstrening. Jeg holder henne igjen og strør godbiter i egna underlag før jeg sier «søk». Etter hvert skal vi sette fløytelyd på øvelsen.

 



Med Joy utforska vi et hogstfelt jeg aldri hadde vært i før. Den stolpejakten gjør meg bedre kjent i egen kommune i tillegg til andre kommuner.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar