mandag 23. august 2021

21.08 Tur med flere flokker

 




Det ble noen turer i skogområdet rundt Storsten. I går gikk jeg sammen med Anita og denne dagen skulle jeg altså alene ut i skogen med den halvdelen av den samlede flokken som var igjen. Den andre halvdelen var med Anita og Jörgen på jakt.

 

I dag var halve den samlede flokken og oppdretterne på jakt, mens jeg holdt fortet med resten av hundene (to dachser og tre labradorer).

To turer. Først de to unghundene (labrador), og jeg fant ikke stien jeg gikk med oppdretter i går. Labradorene går jo der jeg går, - så vi surra rundt i skogen uten at jeg fant stien innover.

Da jeg gikk i vei med Carmen og de to dachsene lurte jeg lenge på hvorfor i all verden jeg ikke hadde gjort det først. Dachsene var nemlig "on track" og helt enige om hvor vi skulle gå. Og stien fulgte vi så lett som bare det. Meeen, så tror jeg de to små skjønte at de hadde en som lot seg lure i enden av båndet, for brått var vi langt inni skogen på en lengre og mer strabasiøs ferd enn jeg hadde planlagt.

Vel, vi klarte å finne igjen stien og kom oss på vei hjem etter hvert.

 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar