søndag 13. august 2023

13.08 Clara er 7 måneder og har fått løpetid

 






Clara oppførte seg merkelig i natt. Jeg våkna av at hun måtte kaste opp i 04-tida. Etter å ha tørka opp og segna i seng, observerte jeg at Clara ble sittende på gulvet, helt stille. Hun smatta litt, akkurat som hun var kvalm. Først da jeg stod opp i 08-tida, oppdaga jeg at hun hadde tissa på gulvet. Noe hun ikke har gjort siden hun var liten valp.

Jeg ble litt mistenksom, har jo tenkt over at Joy har løpetid nå, og Clara bor i samme hus, Og ganske riktig, Clara har fått løpetid på syvmånedersdagen sin. Hun har sovet og sovet i dag. For å være ærlig, gjør det ikke noe at hun har litt mindre energi enn hun pleier å ha.

Foten min er på bedringens vei, men litt tidlig å gå langt enda. Joy var så heldig å få bli med en venninne på en lang tur og jeg tok en liten tur med Clara.

Clara har gjort veldig lite av apportering, og vi har kun holdt på inne på kjøkkenet eller i en avstengt del av hagen. Men, det er jo ikke hver dag en blir syv måneder, så i dag måtte vi feire litt med å ta dummy med ut i skogen. Og, jammen klarte hun oppgaven bra. Må bare beklage uklart bilde, men synes det var litt artig at hun plukka opp dummyen med stamtavlenavnet sitt riktig vei.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar