torsdag 3. august 2023

01.08 Gjestehund

 













Denne uka har vi tilskudd i flokken – med fine gjestehunden, Indi. Clara er begeistret, men heldigvis litt mindre initiativrik enn ovenfor Joy.


Tror flokken må være fornøyd med meg i dag. Alle tre har fått tur, Joy har fått apporteringstrening og Clara har fått to runder med trening.

Først tegn og signaler med godbitskåler. For tiden jobber vi med ut-bak-sending og at hun skal vente på kommando selv om jeg står med hånda i været. Jeg hjelper til med å holde henne i posisjon ved å plassere en godbitskål foran henne også. Så veksler jeg på innkalling og stopp etter at hun har løpt ut og spist godbiten. Vi har også så vidt begynt med «markeringstrening» ved at jeg kaster ut godbiten og sender henne når hun sitter og fokuserer på den. Litt annet ritual her enn på fremmadsending.

Andre treningsøkt med Clara var en tur til sentrum og rygging opp en trapp (utenfor den gamle arbeidsplassen min). Først med meg i front og så mens hun var i fotposisjon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar