søndag 21. februar 2021

18.02 Peder har fått vaksine

 


Jeg vet at jeg ikke er den enkleste kunden å ha, kanskje særlig ikke når jeg oppsøker en dyreklinikk jeg ikke har vært på før. For det første er jeg “miljøskada” etter en oppvekst i Japan hvor kundebehandling er på et så høyt nivå at de fleste norske virksomheter faller gjennom. Dessuten stiller jeg jo med noen faglige forventninger på en dyreklinikk. En kunde som både er vanskelig og veterinær, altså- dro idag av gårde og fikk vaksinert Peder.


Jeg var på en klinikk jeg ikke har vært på før. Heldigvis er Peder trygg på folk og var verken, redd, usikker eller sint. Han var bare strålende fornøyd med oppmerksomhet og godbiter - og særdeles energisk. Det var en viss utfordring å få ham til å beholde roen oppå et undersøkelsesbord med en løs gummimatte som kjapt ble liggende i en krøll under ham, slik at han delvis ble stående på et glatt stålbord. Men, Peder og jeg tok utfordringen på strak arm/pote og tok i bruk omvendt lokking. Fra å stå og spole på bordet satte han seg ned og satt musestille når han fikk øye på min utstrakte hånd. Så gikk det fint å både lytte på ham og gi vaksiner.


Hadde det ikke vært for den lille detaljen med corona er Peder klarert til å reise til Danmark om noen uker, - med det mener jeg altså at han har fått Rabies-vaksine.

 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar