onsdag 1. mai 2019

26.04 Tora-trening og hage








Carmen er bortplassert i helgen siden jeg skal i konfirmasjon på søndag. Bare Tora og meg, altså – noe som absolutt har sine fordeler iblant med tanke på trening. Og siden formen ikke akkurat er på topp grunnet akutt pollenallergi var det mer enn nok med én hund i dag.

Jeg tok en tur til det vanlige tjernet og Tora fikk trent fot ned og opp fra vannet. Dessuten fikk hun noen vannoppgaver.















På hagefronten er jeg i ventemodus. Den uvanlige milde april har frista mer enn én gang til innkjøp av sommerblomster, men foreløpig holder jeg meg i skinnet.

Gleder meg til å iverksette mitt lille blomkarseprosjekt. Samla frø i fjor, tørka dem og planta ut på kjøkkenbenken. For noen dager siden planta jeg de små platene videre til verandakasser – og også noen i bakken.

Ellers er det artig å følge med på de forskjellige løkplantene som spirer – scilla, tulipaner, pinseliljer og andre liljer. Dessuten blomstrer sakura og klematisen har begynt å spire i toppen.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar