lørdag 11. mai 2019

05.05 Rekrutt-trening ved tjernet










Vi slo oss sammen fra to rekruttlag og dag og ble til sammen tre stk som trente ved et av vannene «mine». Da fikk vi først en lang transportetappe med fot-trening opp til vannet. Så fulgte noen øvelser på land. Og til slutt litt trening på vann før vi gikk ned igjen.

På land prøvde vi oss med nærsøk med forstyrrelse. Dette viste seg å bli vanskeligere for Tora enn jeg hadde regna med. Forklaringen var at siden vi var tre stk og hadde ulike ønsker om både hvor forstyrrelsen skulle være og hvor nærsøket skulle være, ble det altfor mange fristende områder og altfor stor forstyrrelse for Tora.

På vannøvelsen ble jeg overraska over at det var vanskeligere for henne å svømme over enn når vi trener alene. På tross av at det altså stod en person på andre siden av vannet og påvirka. Det eneste jeg kan tenke meg som forklaring er at det ble vanskeligere pga flere å forholde seg til av både hunder og eiere.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar