søndag 17. juni 2018

17.06 Første trening med vilt





SOFIE









TORA


VISA



BONNIE


Det er veldig mye de skal kunne disse retrieverne! Og dette med å håndtere vilt er én av dem.

Da jeg tok ut vilt fra fryseren i går tenkte jeg at jeg skulle la Tora få lukte litt på det, som en forberedelse til dagens trening i skogen.

Tora ble først skrekkslagen av dette merkelige som lå på terrassen. Men, ganske kjapt ble hun varm i trøya og syntes det var svært så interessant.

Det var spennende å møte treningskompisene i skogen og prøve oss på den første apporteringen med vilt. Vi tok ut én og én hund fra bilen.

Da det ble Toras tur var hun ivrig og flink til å apportere skjære og kråke og vinge av rapphøne. Fasanen var mer komplissert. Det virka som den var så stor at hun fikk andre ideer enn å apportere den - mer i retning av å ribbe og spise.Tor vi skal holde oss til små treningsvilt til hun blir litt større.

Likevel - jeg var veldig fornøyd med henne. Hun kom flott tilbake til meg og avleverte de små viltene i hånd.

Nå venter vi en måneds tid med neste vilttrening.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar