torsdag 14. september 2023

02-03.09 Lang vandring

 

















I helgen ble det skikkelig lange turer med hundene. Jeg gav meg i kast med siste del av stolpejaktens ekspedisjonskart Jeløya rundt. Jeg bor jo ikke så veldig langt fra Jeløya og har for så vidt vært der mange ganger, men i grunn aldri sett så mye mer enn galleri F 15 og Jeløya dyreklinikk. Altså før stolpejakten.

Du verden, så mye flott natur. Og utfordrende bratte strekninger. De artigste folka jeg møtte var en gjeng damer som hadde fest i skogen – jeg ble faktisk tilbudt et glass vin (som jeg måtte takke nei, til – skulle jo tross alt kjøre hjem). De hadde med seg fire hunder, blant annet to Mops. Clara fikk slippe løs og hilse på dem – et artig syn. Hun syntes nok mopsene var litt overveldende og la seg på ryggen.

På forhånd var jeg litt spent på om det ville la seg gjøre å komme fram overalt, eller hvor mye PRIVAT det var. Stort sett gikk det greit. De særeste skiltet jeg så var vel «privat sti». Siden klokka var 08 søndag morgen da jeg kom over dette skiltet, tok jeg ikke sjansen på å irritere noen. Så jeg kjempa meg fram gjennom krattskogen for å gå utenom stien deres. Var mildt sagt sliten da jeg tok de to siste stolpene på Alby. Så, da syntes jeg at jeg fortjente smuldrekake med is og kaffe på kafeteriaen. Kan trygt si at jeg er støl og sliten i de fleste muskler, og i dag ble det ikke så lang tur med hundene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar