søndag 11. juni 2023

11.06 Besøk og bading

 









I helgen har jeg hatt overnattingsbesøk. Var litt spent på hvor begeistret Clara ville bli. Det var litt innledende hurlumhei, Men, etter hvert sov hun på teppet sitt ute på terrassen der vi satt og nøt sommerkvelden.

Søndag ettermiddag ble det først en tur til det vanlige tjernet. Denne gangen prøvde jeg en litt annen tilnærming. Utfordringen er altså at Clara blir så stressa av å se på at Joy bader mens hun er på land. Det nytter ikke at begge er ute i vannet samtidig, for da prøver hun å klatre på Joy og stresser selv veldig med å svømme, hun bare plasker.

Så, i dag fikk først Clara svømme og så måtte hun sitte hos meg i bånd mens Joy svømte. Det interessante var at Joy la ut på en skikkelig lang svømmetur. Akkurat son hun virkelig nøt å være ute i vannet for seg selv.

Joda, Clara ble stressa av å se Joy, og var ikke interessert i godbiter. Men, jeg antar jeg bare må trene mer på dette. Etter at Joy til slutt kom på land, fikk Clara dra på ny svømmetur. Da var det hennes tur å svømme langt ut. Hun skulle tydeligvis undersøke hvor Joy hadde vært.



Etter badeturen fikk Clara trene litt i skogen med fremmadsending på matskåler. Satte ut to skåler og la godbit i den ene. Så fikk hun gå bak ut med en forstyrrende matskål bak meg. Hun er i ferd med å forstå det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar