lørdag 27. mai 2023

23.05 Oppstart på valpekurs med Clara

 



I dag har Clara og jeg starts på valpekurs med Oslo Hundeskole. En gjeng med 7 valper – Springer, Cocker, Vorsteh, Sheltie, Dansk-svensk, Lhasa Apso (?) og jaktlabben Clara. Clara var bemerkelsesverdig kul med å ha nye folk og valper tett på. Hun var selvsagt opptatt av dem, men ikke verre enn at det gikk fint å få oppmerksomheten hennes.

Selv om jeg har hatt mange valper og også holder kurs selv, synes jeg det er veldig ok å følge et valpekurs når jeg har valp. Bra også å treffe noe annet enn retrievere for Clara. Kveldens temaer var innkalling, fri ut, kontakt og ro. Likte veldig godt at de legger så stor vekt på ro. Clara imponerte på ro-øvelsen med å ligge totalt avslappa på rygg i fanget mitt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar