fredag 22. april 2022

21.04 Rett til høyre og rett til venstre

 














De siste ukene har Joy og terpet på at hun skal gå 90 grader til siden og ikke skrått mot meg på sidedirigering. Måten jeg trener på er ved først å la henne hente fra de utvalgte områdene ved vanlig enkeltmareringer. Så får hun sitte igjen ved det ene området mens jeg kaster til det andre. Hun skal da ikke la seg friste til å hente den sist kasta og altså bevege seg skrått mot meg. Nei, hun skal gå rett til siden og hente den jeg kasta tidligere. Begge områdene er på samme side av stien ift. henne.
 
Progresjonen her består i avstanden til hunden. Jeg begynner med å gå litt mot henne, altså med ganske liten avstand. Og så øker jeg avstand/vanskelighet mer og mer.
 
Synes hun har blitt merkbart flinkere etter hvert som vi har trent på dette.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar