lørdag 7. oktober 2017

07.10 Forsøk 66





Om ikke annet kan jeg i hvert fall ikke beskyldes for å gi opp. I dag var det Carmens B-prøve nummer 66 (ca 2/3 av dem i EK). Føler at jeg har investert en del i Norsk Retrieverklubb.

I anledning dagen omskrev jeg et lite vers til Carmen:

På forsøk seksogseksti, da skal vi få det til
På forsøk seksogseksti, gjør Carmen som jeg vil
På forsøk seksogseksti, så skal vi ha det kult
På forsøk seksogseksti,- Carmen trår til for fullt!!

MEN, poesien til tross - det gikk ikke bra. Hun spiste gress fra første stund, OG henta feil dirigering Så da hjalp det ikke at hun fant alle markeringene greit. Vi var ute i løpet av første del av prøva... Så fikk vi bruke siste del av prøva (driven) på å trene anti-gress-spising. Jeg fikk jo muligheten til å korrigere henne. Og ganske så mild korrigering (jeg må altså TA i henne) funka jo utmerket. Da kunne hun sitte og observere hunder som ble sendt på søket uten å spise.









Heldigvis skjedde det hyggelige ting i løpet av dagen også, så det var noe å glede seg over. Den søte valpen til Ane poserte som fotomodell.






Og fineste Eva og Wilma slo til med sin andre førstepremie i AK og er nå EK-ekvipasje! Kari imponerte nok en gang med ny førstepremie på Rudy i EK. Gratulerer :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar