søndag 15. januar 2017

10.01 En gris til overs?



Jeg prøvde meg på et gammelt turområde i dag, - det er fortsatt jorder som gjelder for meg, og ikke skog. Når en er mørkredd er svarteste skauen noe av det verste. Bedre da å befinne seg ute på et stort jorde, hvor en kan se gårder med utelys og bilveien med biler på.

Vel, jordeturen var for så vidt fin, den, men plutselig ville ikke Petra komme på innkalling. Hun holdt på med noe borte på jordet. Etter litt overtalelse kom hun likevel hjem, bærende på noe digert. Jeg fikk det faktisk avlevert i hånd, og kunne ta det med meg opp på veien og se nærmere på det.

Jammen var det en del av en griseskalle. Må jo lure på hvordan den har havna ute på jordet. Er det noen som har kasta ut restene etter å ha laget sylte? Eller er det noen som har lagt ut åte for å skyte rev. Skallen kan selvsagt ha blitt båret avgårde et stykke av et dyr, men det er jo ikke til å komme fra at noen har lagt dette ut i naturen. For noe griseri!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar