onsdag 17. januar 2024

14.01 Nyanskaffelse: Truger

 








Jeg har ingen forventning om det, men det går an å håpe. Håpe at kommunen synes helse og turmuligheter for ikke-ski-løpere er viktig også – og gjør noe for å kjøre opp gå-løyper. Håpe at de som kjører opp skiløyper kan la det være igjen noen stier og skogsveier til oss som går på bena, sånn at ikke alle steder blir til forbudt område. Sånn at skogen, som jeg er så glad i, er mulig å gå i (i dagslys) for andre enn bare skiløpere.
 
Av flere års erfaring vet jeg at ingen av disse håpene er noe å satse på. Skal jeg gå, må jeg tråkke opp spor på jordene. Så, det gjør jeg. De sjeldne vintrene hvor det har vært mye snø her på Ås, har jeg tidligere tenkt at jeg skulle skaffe meg truger, men det har blitt med tanken.
 
Med halv pris på truger på XXL, ble det nå omsider alvor av tankene. Og, du verden, så mye enklere å tråkke løyper med truger, selv om jeg følte meg litt ustø og var litt redd for anklene.
 
Da jeg skulle se nærmere på merkelappen, oppdaget jeg vektbegrensningen. Hm. Må innrømme at trugene nok må finne seg i litt overvekt etter jula.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar