torsdag 11. mars 2021

04.03 Røntgen og øyelysing

 









Etter å ha venta i noen uker på at smådyrklinikken på NMBU skulle åpne for rutinebehandling gav jeg opp og bestilte time på Anicura Rygge.

Peder var altså pasient i dag og fikk røntga hofter og albuer, i tillegg til at han ble øyelyst. Pga strenge smitteverntiltak fikk jeg ikke bli med inn, men måtte sitte på venterommet mens Peder var inne.

Jeg var ikke det minste bekymra for at han skulle være engstelig inne hos veterinæren uten meg. Men, må innrømme at jeg syntes jeg gikk glipp av noe når jeg ikke fikk observere ham i en sånn situasjon.

Han hadde problemer med å roe seg på venteværelset, det var jo en del andre hunder der som han ble litt oppskjørta over.

Øyelysingen fikk jeg svar på med det samme - alt ok. Leddene så bra ut, sa veterinæren, men vi må jo vente på avlesingen. Noe som nok kan ta sin tid hos NKK...

Vel hjemme igjen var Peder tydeligvis veldig trøtt etter både anestesien og opplevelsen. Han sov rett og slet tungt hele kvelden.

 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar