lørdag 5. januar 2019

04.01 Tur etter jobben





Selv om jeg klarer å få reist hjemmefra 14.45, er det fortsatt litt for kort tid med dagslys til at jeg kan dra så veldig langt. Derfor ble det også denne hverdagen tur i nærområdet. Fikk en stor støkk, da det første som skjedde i det jeg kom ut på hogstfeltet var to store elger som kom luntende på tvers av stien.

Redd? - Ja, men også litt fascinert over å se hundenes reaksjon. For det første kom ingen av dem med en eneste lyd. Carmen kom kjapt til meg da jeg ropte, men hadde ståpels langs hele ryggen. Tora hadde vesentlig større nysgjerrighet, men kom også heldigvis. Og heldigvis ble ikke elgene sinte, bare forsvant inn i skogen.

Jeg stod en stund og pusta ut før jeg med hundene i bånd gikk forsiktig videre, og i motsatt retning.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar