fredag 24. august 2018

22.08 Apporteringsforberedende valpekurs kveld 2




Ny kurskveld med valpene i kveld. Og nok en gang imponerte Tora med å vente tålmodig på teppet sitt.

Så fikk jeg testa ut en helt ny situasjon siden det var en ekvipasje i manko i kveld. Det var altså fem kursdeltagere og vi skulle dele inn i grupper med to og to og trene på å stå i nærheten av hverandre med valpene sittende pent ved siden av oss.

Løsningen ble at jeg selv deltok med Tora. Tora var så stillesittende at det ble lett for makkervalpen. Men, jeg måtte jo gå rundt og se på de andre, så jeg overlot Tora til mannen til en av kursdeltagerne. Det viste seg kjapt at hun ikke helt oppførte seg sånn sammen med ham som hun gjør med meg. Og da jeg fikk henne tilbake var hun veldig kontaktsøkende ovenfor meg. Ingen tvil om at Tora og jeg har en spesiell relasjon, nei!

For øvrig er kursdeltagerne utrolig flinke alle sammen, en fryd å være instruktør!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar