lørdag 26. august 2017

19.08 Bryllup med WT






































Dette var dagen for det mest spesielle bryllupet jeg har vært i noen gang. Når to retrieverentusiaster skal gifte seg foregår det ikke nødvendigvis i tradisjonelle of formelle former. Neida, de inviterte til Working Test med påfølgende vielse på gården, avslutta med middag.

Det hele var deilig uformellt. Antrekk jaktklær. Overnatting i bobil, campingvogn, telt og biler. Og de ønska seg ikke ting, men bidrag til festen. Jeg påtok meg rollen som fotograf og paparazzi.

Opplegget for WT var at alle gikk 4 poster. Så ble det en finalepost for de med flest poeng.

Jeg begynte med å gå med Petra. Hun gjorde nok så godt hun kunne, men hun tapte mye på at det var gjerder involvert i noen av postene. Hun er jo ikke god på å hoppe gjerder. Dessuten er hun ikke veldig styrbar. Faktisk kom vi på jumboplass, med tre nuller og 6 poeng på den ene posten vi fikk poeng på.


Så var det Carmens tur. Hun gjorde et greit markeringsarbeid på post 1 og fikk 16 poeng. På post 2 skulle hun dirigeres over et gjerde og en eng. I enden av gjerdet var den lille dammen og der var det lagt ut en lokkeand. Carmen ble ganske satt ut av lokkeanda og surra rundt ved vannet lenge før jeg fikk henne ut, og her ble det kun 6 poeng. Så gikk vi videre til en dirigering over gjerde. Dette gikk strålende med 19 poeng. Vi avslutta med en markering ute i høyt gress og 10 poeng. Til sammen ble det 51/80 poeng. 








Hundene ble lagt i bilen og det var tid for vielse. Stemningsfullt og rørende. Brudeparet i busserull og bruden med blomsterkrans.

Kvelden ble avslutta med middag og fest i partytelt.

Så gjorde jeg noe helt nytt - overnatta i bilen etter å ha tatt ut hundeburet. Hundene og jeg hadde det helt greit på utlagt madrass og med en liten gløtt på vinduet.

Dette var en helt eventyrlig dag - med masse hyggelige retrieverfolk. Vi var vel rundt 100 stk, som alle storkoste oss. Et bryllup jeg kommer til å huske!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar