fredag 23. desember 2016

18.12 Hjemmelekse med Petra












Etter gårsdagens lange tur, ble det i dag en kort runde på jordet. Så var Petra den heldige utvalgte som fikk litt jakttrening i tillegg til turen. Jeg har jo så langt etter privattimen fått gjort lite egentrening. Det er noe med årstid, mørke og veldig mye annet som skal gjøre i oppkjøringen til jula.

Petra hadde noen ganger hvor hun knalla. Men, jeg ble overhodet ikke sint på henne. Synes selv at jeg var flinkere til å observere henne grundig, og faktisk se usikkerheten hennes i disse situasjonene. Så jobba jeg mye med å «ta henne på fersk gjerning i å gjøre noe riktig». Og skryte masse av henne!




Dagen ble avslutta med en fin juletradisjon – min vanlige julegave til min far – en julekonsert et sted i Oslo-området. I år var det konserten «Stille natt» med blant annet Rune Larsen og Alexander Ryback i Majorstuen kirke vi skulle høre på. Men, først norsk tradisjonsmat på Larsen på Majorstua. Der var det stinn brakke, så bra vi hadde bestilt bord på forhånd. Middagen glemte jeg visst å ta bilder av, men den var like god som desserten.


Akkurat som ifm onsdagens konsert fikk hundene vente i bilen i parkeringshus. Forskjellen i dag var at jeg hadde hele tre hunder som skulle vente i bilen. Carmen ble dermed plassert i passasjersetet, Petra fikk som vanlig være i buret, og Indi fikk være bakerst i biabeden. Dermed hadde de hvert sitt område og hadde godt med plass mens de venta.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar