søndag 19. juni 2016

05.06 To nuller i Agder



Etter et par dager med kun én hund på prøve skulle jeg altså gå med begge i dag. Litt logistikk siden det var forskjellige prøveområder i AK og EK, men jeg hadde avklart med arrangøren, så det gikk veldig greit. Carmen skulle få starte først i EK og Petra sist i AK.

Jeg begynte med å dra til Grostøl for å starte med Carmen. Denne gangen var det walk up, og det var forferdelig varmt der ute på myra. Markeringene var vanskelige fordi de gikk på siden av linja. Dessuten var det vanskelig å dirigere i skogsterrenget i kanten.

Dessverre klarte ikke Carmen den første markeringen og jeg var treg med å gripe inn, og borte var hun - henta en dirigering som lå langt på bortsiden av markeringen. Hun klarte seg bedre på neste markering og også på dirigeringen.

Men, vi fikk ikke bli med videre til søket, og det ble altså nok en null på Carmen.

Dommerkritikken (Frank Hermansen)
Får i dag en dårlig start, hunden går ut av hånd på første apport.

Ferden gikk videre til klubbhytta og tid for Petra til å starte, i det siste paret. Vi skulle være ved vannet der EK var i går.

Det kokte mer i hodet på Petra i dag. Riktignok knalla hun ikke på den andre hundens oppgaver eller på sine egne, men hun hadde en del nafsing på fasan der ute, slapp den underveis, tøysa med opptak. Og dessuten stakk hun fra fot etteravlevering og bort til vilthaugen for å ta en til.

Oppgavene var at hundene først fikk hver sin korte markering, så hver sin lange, på utsiden av der den korte hadde vært. Så var det fot til neste stopp, - markering på blankt vann på den ene og et lite felt på den andre.

På dette tidspunktet hadde begge hundene gjort sånne feil at prøven ble avbrutt, før vi fikk tatt de siste oppgavene som var markering og dirigering.

Dommerkritikken (Magnus Ånsløkken):
Sammenfattende kritikk: Dommer bryter prøven da hunden på en av de første apportene forlater fører med et vilt og vil ikke avlevere det. Dette er også dårlig behandlet. Kan derfor ikke premieres.               

Ikke fullt så mye stil over nullen i dag, altså.


Oppsummeringen etter helgen er fire prøver og fire nuller. Det eneste jeg er fornøyd med er Petras innsats på fredagen. Også er jeg selvsagt klar over at Petra ikke var startklar til AK, men jeg hadde lyst itl å prøve likevel. Ville finne ut hva som skjedde. Og fredagens innsats er jeg såpass fornøyd med at jeg ikke er redd for å prøve igjen. Men, vi må selvsagt trene litt før neste start.....







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar