torsdag 6. mai 2021

05.01 Peder på vanntrening

 





Når en trener unghund hender det at oppgavene blir litt vanskeligere enn det som var planlagt. Da er det mildt sagt imponerende å erfare at vedkommende unghund klarer seg like bra som en langt mer erfaren hund.

Tanken var å kaste et par markeringer på vann som skulle få ligge mens Peder og makkerhunden fikk et søk på land. Etterpå skulle markeringen inn. Det var bare det at dummyene hadde blitt blåst bortover myrtjernet og var på et helt annet sted enn opprinnelig.

Jeg fant ut at treningen jeg har holdt på med Peder på vann tidligere betalte seg. Jeg har trent ham på å gå ut på vann på min kommando, uten påvirkning. Så har jeg kasta en apport over hodet hans og videre ut på vannet etter at han har lagt på svøm. Derfor stoler han på at det er noe der ute når jeg peker. Også i dag.

Han la på svøm i den retningen jeg pekte. FOR en arbeidskapasitet i den hunden!

 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar