onsdag 31. juli 2024

12.07 Herlige Rakel

 





Jeg har sagt det før, Rakel er den fineste labradorvalpen jeg har hatt. I dag kom det tre småjenter forbi hagen. Når de fikk se Rakel, ville de hilse på. Alle tre kom inn i hagen. Jeg instruerte om å klappe på brystet og ikke oppå hodet til Rakel.

Hva gjorde valpen? Hun satt pent og lot seg kose med. Ingen hopping eller biting. Helt lugn.

Så har vi trent selvsagt. Avlevering fra vann, uten dummy. Rakel har blitt lystbader og svømmer fantastisk fint. Ikke noe stress, ingen plasking, og hun er veldig rask. Jeg har jo trent med håndtarget en stund, og ved vann øker jeg kriteriene. Der må hun la være å riste seg før hun dytter i hånda mi for å få godbit. Så setter jeg navn på at hun rister seg. Dette er altså forberedelse til fremtidig vannapportering.

Vi har også trent "Take a break" utenfor XXL. Noen minutter hvor jeg står stille med armene i kors uten at det skjer noe som helst. Hun var lugn og fin ved føttene mine og la seg ned.

Ellers prøver jeg å utnytte enhver anledning til å trene sitt og bli. Mens jeg rer opp senga, knytter skoene eller fyller på vannkanna i hagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar