tirsdag 22. mars 2022

12-13.03 På kurs med Joy

 










Denne hunden, altså! Jeg blir så glad og rørt over privilegiet å ha fått henne i hus. I helgen har vi vært på jaktkurs. Takk til Sigrid som stilte med terreng og til flinke instruktør Per.

Joy viste en fantastisk kombinasjon av veldig lugn rundt bena, og enorm fart og energi i arbeid. Tatt i betraktning at hun bare har bodd hos meg to måneder og at vi så vidt er i gang med å trene ordentlig på barmark, synes jeg hun er veldig på nett med meg. Jeg handler henne nok litt annerledes enn hun er vant med og vi må regne med litt utfordringer med kommunikasjon i starten. Men, bare i løpet av helgen merka jeg at kommunikasjonen bedra seg og at hun takla nytt ritual bedre.

Og det er så godt å se hvor lykkelig hun er over å få apportere. Kanskje få meldt henne på en jaktprøve snart, da


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar