tirsdag 8. september 2020

08.09 Carmen som hjelpetrener

 





Carmen bidrar som hjelpetrener når jeg skal trene Peder. Hun er sånn passelig forstyrrende når vi trener fot, der hun tusler rundt og spiser bær i nærheten. Og nå i det siste har hun fått lov å være makkerhund og sitte og bli sammen med Peder mens jeg legger ut dummyer i forskjellige retninger. Siden Carmen også får lov å hente litt, så kan Peder få lære seg at det ikke er noen selvfølge at det er HAN som skal bli sendt ut på en apportering.

Som en konsekvens av dette har Carmen våkna opp. Hun er visst ikke bare pensjonist likevel, men ivrig etter å apportere. Ja, noen ganger presser hun seg mellom Peder og foten min og er plutselig i fotposisjon og full av forventning.











På kvelden fikk Carmen være hjemme, mens Peder og jeg tok en tur til det artige jordet med steingjerdet. Mye fot-trening og så avslutta jeg med å bygge opp en linje over et steingjerde. Det tok han på strak pote.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar