fredag 31. januar 2020

26.01 Pistolskyting






Ny helg og en annen nevø til låns. Denne gangen var opplevelsen (som altså var julegave 2019 fra meg til nevøen) en dag i en pistolklubb og skyting med pistol og revolver.


Jeg var ikke så god til å treffe blink, dvs det ble bedre etter hvert. MEN, jeg var helt klart den raskeste på å lade og tømme og i det hele tatt håndtere våpenet. Hjelper vel med noen år med startpistol og dummylauncher, selv om jeg ikke har skutt med skarpt annet enn en stakkars dag på jegerprøvekurset med hagle og rifle.

Pistol og revolver var mye morsommere. Rett og slett frista til gjentagelse. Og som saagt kom skyteferdigheten seg etter hvert. Det hjalp veldig å få en elektronisk blink ved siden av meg så jeg kunne se hva jeg gjorde feil når jeg ikke traff.

Etterpå ble det et besøk på en burgerrestaurant før jeg tok den lange kjøreturen til nevøens internatskole og kjørte tilbake til Ås.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar