torsdag 10. mai 2018

07.05 Balansetrening og apporteringsforberedende valpekurs






Det er godt med halve arbeidsdager så jeg får tid til å holde på med det som er viktig - nemlig hundene mine!

Det ble sykkeltur på Carmen - på de fine skogsveiene i nabolaget. Så fikk Tora prøve seg på litt balansering. Siden hun er så fysisk intens trenger hun trening på kroppskontroll.

Det var veldig artig å vise henne den slitte krakken som står ved starten av skogen. Hun ble straks interessert i den. Med noen godbiter på toppen ble motivasjonen veldig høy for å komme seg opp. Hun gikk rundt hele og undersøkte, og fant ut hvor den var lavest. Så var hun kjapt oppe og gikk fram og tilbake oppå toppen, ble ikke redd om hun plasserte en fot litt feil en gang i blant.









På ettermiddagen gikk turen til Carmens hundevakt. Jeg skulle nemlig til valpekurset jeg er instruktør på og ville helst begrense meg til å ha med Tora i bilen. Men, før Carmen ble overlevert fikk lille Tora hilse på sønnen til hundevakten og ikke minst den fem år gamle Goldenretriever-tispa.

Tora takla begge deler med glans. Det er veldig artig å se så flink hun er i møte med mennesker og hunder. Høflig og uredd.












Under valpekurset fikk Tora ligge i bilen den første timen. Så fikk hun være med ut og ligge på fanget mitt under den siste delen av kurset. Hun er enkel å ha med seg rundt, lille Tora.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar