lørdag 15. oktober 2011

14.10 Den første vinterdagen


Den første vinterdagen i dag. En skjebnens ironi kanskje, å ha bursdag nettopp på denne dagen, jeg som hater vinter…..

Det var faktisk 3 blå da jeg stod opp i dag, den kaldeste morgenen denne sesongen. Ingen tvil om at den gresselige vinteren er i anmarsj.

MEN, uansett må en jo være forberedt til vinteren, da, så jeg fikk i hus 4 storsekker ved på kvelden. Heldig var jeg som fikk en middagsgjest som ikke bare kom på besøk, men som også hjalp meg å stable veden! Så da gikk det jo unna på halve tiden.

Ikke den voldsomme bursdagsfeiringen, altså, men litt utskeielse ble det jo. Fant ut at selv om jeg ikke spiser godteri i det daglige, så må det være litt ekstra privilegier når en har bursdag. Av sted bar det til butikken for innkjøp av Maaruds lettsaltede potetgull og Jule(!!!)marsipan. Helt klart to favoritter!

Med fyr i ovnen, vinterveden pent stabla i boden, godteri på bordet og prinsessen sovende ved mine føtter var det bare én konklusjon på kvelden: Lykke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar